SOSIAALINEN MEDIA

Sosiaalisessa mediassa on ruuhkaa, se on paikka, jossa kuvat ovat loistava väline huomion kiinnittämiseen. Kuvallinen viesti sosiaalisessa mediassa lisää kävijöiden sivuille sitoutumista kymmenkertaisesti.

Kiinnittääkseen katsojien huomion, kannattaa käyttää monia erityyppisiä kuvia. Tutkimukset osoittavat, että ihmiset muistavat vain 10 % siitä, mitä he ovat kuulleet 72 tunnin jälkeen. Jos kuitenkin yhdistää kuultuun esitykseen kuvan, ihmiset pystyvät muistamaan 65 % informaatiosta vielä kolmen päivän jälkeenkin.

Kun julkaisee materiaalia useammalla alustalla, on tärkeää pitää visuaalinen identiteetti yhdenmukaisena. Kun katsoja näkee saman tyyppisiä kuvia, värejä ja kuvioita eri alustoilla (esim. Pinterest, Facebook, Instagram), yhdistyvät nämä yhtenäiseksi ilmeeksi – brändiksi.