360shop.studio - Jan Viljanen

Laatua ja tehoa tuotekuvaukseen

360shop studiossa tuotekuvat ja animaatiot valmistuvat hetkessä

”Verkkokaupassa hyvät tuotekuvat helpottavat ostopäätöksen tekemistä. 360°-animaation avulla voi tarkastella tuotetta joka puolelta ja zoomata myös yksityiskohtiin. Keskenään tasalaatuiset kuvat puolestaan parantavat verkkokaupan tai kuvaston yleisilmettä ja luovat mielikuvaa laadusta.” Jan Viljanen, uuden 360shop studion manageri kertoo.

360shop on kuvausstudio, joka on erikoistunut tuotekuvien ottamiseen nopeasti ja kustannustehokkaasti, mutta tasalaatuisesti. Studio sijaitsee Fashion Centerissä, Vantaan Vehkalassa. Toiminnan lähtökohta on tarjota lisäarvoa Fashion Centerissä toimiville muodin alan yrityksille. 360shop palvelee kuitenkin myös talon ja alan ulkopuolisia yrityksiä. Kolmella erillisellä kuvauspisteellä voidaan yhtä aikaa tuottaa kuvia yritysten erilaisiin tarpeisiin.”Studiossa voidaan kuvata niin vaatteita, kenkiä kuin asusteitakin, mutta myös elektroniikkaa, kosmetiikkaa tai mitä vain. Kuvaajamme eivät pelkää haasteita!”, kertoo Viljanen.

Laitteet kuvausstudioon on hankittu ranskalaiselta Packshot Creatorilta, joka on edelläkävijä tuotekuvauslaitteiden kehittämisessä. Valolaatikko ja pyörivä alusta sen sisällä mahdollistavat erityisesti pienempien tuotteiden, kuten kenkien ja laukkujen, 360°-kuvauksen. Valotason suurin etu puolestaan on usean pienen tuotteen, kuten huivin tai lompakon, kuvaaminen samanaikaisesti. Packshot Creatorin oma ohjelma tunnistaa tuotteet ja luo niistä automaattisesti erilliset kuvat. Valotaustalla kuvataan isoja tuotteita ja mm. vaatteita ghost mannekiinien päällä. Ne, kuten myös muut isot tuotteet, voidaan asettaa pyörivälle alustalle 360°-animaatiota varten.

Valaistusta ja kameraa ohjataan tietokoneella, mikä takaa tasaisen laadun ja yhtenäisen lopputuloksen, vaikka kuvausten välillä olisi taukoa tai kuvaaja vaihtuisi. Kuvat tallennetaan ohjelmasta valmiiksi värimääriteltyinä ja syvättyinä, jos niin on haluttu. Tämä nopeuttaa tuotekuvien toimittamista ja parhaimmillaan kuvat ovat asiakkaan käytössä heti kuvauksen jälkeen.

Kun itse kuvausprosessi on automatisoitu, tuotteiden asettelun ja stailauksen merkitys korostuu. Siinä kuvaajalla on tärkeä rooli. ”Täydellinen valaistus ei riitä hyvään tuotekuvaan. Tuote pitää myös asetella kuvaan edustavasti ja myyvästi.”, muistuttaa Viljanen. Yhden tuotteen kuvaukseen kuluva aika lasketaan minuuteissa ja siitä suuri osa kuluu tuotteen asetteluun kuvauslaitteeseen. Parhaimmillaan 360shop studiossa voidaan kuvata jopa satoja tuotteita päivässä. Tämä mahdollistaa kustannustehokkuuden. Yhden kuvan hinta on alkaen 15 euroa ja lisäkuvat samasta tuotteesta alkaen 5 euroa. Hintaan vaikuttaa mm. kuinka paljon aikaa tuotteen saattaminen kuvauskuntoon vaatii. Tuotteet toivotaan toimitettavan kuvauskunnossa, mutta esim. vaatteiden silitys onnistuu myös studiossa. Tuotteiden nouto studiolle ja palautus takaisin asiakkaalle on mahdollista yhteistyökumppaneiden kautta.

360shop.studio

  • Tuotekuvia tehokkaasti, nopeasti ja tasalaatuisesti
  • Sijaitsee Fashion Centerissä, Vantaan Vehkalassa
  • 3 kuvauspistettä: valolaatikko ja valotausta pyörivillä alustoilla, sekä valotaso
  • Vaatteiden kuvauksessa käytetään ghost mannekiineja
  • Automatisoitu kuvausprosessi takaa tasaisen laadun
  • Canon-järjestelmäkamerat, Canon ja Sigma-linsseillä
  • Kapasiteetti jopa 300 kuvaa päivässä, 2000 kuvaa viikossa
  • Kaikenlaisten tuotteiden kuvaukseen, ei vain muotiin
  • Kuvien toimitus valkoisella taustalla tai syvättyinä
  • Hinnat alk. 15 eur/kuva, lisäkuvat samasta tuotteesta alk. 5 eur/kpl

Packshot Creator kuvauslaitteet ja ohjelmistot

  • 15 vuoden kokemus kuvauslaitteiden kehittämisestä
  • Laitteilla jopa 20 000 käyttäjää 35 eri maassa
  • Mm. Louis Vuitton ja Mango käyttävät samoja kuvauslaitteita

Lisätietoa: www.360shop.fi / studio@360shop.fi